mjusic is maj lajf

Tänk vad öppen man är med sin musik egentligen.
Nu tänker ni: "vadå öppen med sin musik?" Men jag ska försöka
förklara vad jag menar.

Man har sällan problem att dela med sig vad sin favoritlåt är,
det är som att berätta en favoritfärg eller favoriträtt.
Men jag har tänkt, och det är mer än så.

Tänk på din favoritlåt, tänk på de känslor den låten väcker inom dig,
tänk på de minnen och de tankar du får av låten.
Skulle du berätta dom känslorna, minnena och tankarna för alla?

Jag skulle kunna göra en dagbok av låtar, en spellista med låtar
som betyder mycket för mig. Den spellistan skulle jag kunna dela
med mig av till alla som vill ha den, men jag skulle aldrig låta
vem som hellst läsa min dagbok, inte min personliga dagbok.

Det här ska jag försöka tänka på i framtiden tror jag,
jag kommer nog inte kunna hålla alla bra låtar för mig själv
och jag kommer inte tänka såhär när folk visar mig låtar
för jag har låtar som är bra som inte betyder någonting
och nu vart det snurrigt så jag slutar här.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0