isn´t it ironic, don´t you think?

Allt är verkligen som en berg och dalbana just nu,
och det är ironiskt för om jag säger att något är bra,
blir det i nästa sekund dåligt. och om jag säger
att något är eller går dåligt går det nästa sekund bra.

Då är den stora frågan hur sjutton jag ska göra nu då.
För ingen orkar ju lyssna på någon som klagar, och är det
värt att klaga om jag gör det för att allt ska gå bra?
Och när det väl går bra, måste jag fortsätta klaga.
Så vill jag ju inte ha det!

Samtidigt vill jag ju inte säga att allt går bra, när det
egentligen inte gör det, bara för att verka positiv utåt.

Nu har jag någonting att tänka på som en paus mellan
hjärtinfarkter, olikheter och brandsäkerhet.
Fick reda på idag, att branduppgiften ska vara klar imorgon,
vilket jag helt har missuppfattat. Trodde den skulle vara klar
när vi kom tillbaka. Så ja, som vanligt vet ni vart ni hittar mig.

Men ikväll ska jag nog leka med Emelie och Jonnisen för
omväxlingsskull! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0