heart

Min hemskrivning:

1. Vad räknas till cirkulationsorganen?
Hjärtat, lungorna, blodkärlen, lymfkärlen

2. Beskriv vad cirkulationsorganen sköter om.
Det gör så att vi kan leva och få blod och syre.

3. Beskriv hur hjärtat är uppbyggt.
En stor muskel men olika rum där blodet åker in och ut

4. Redogör för lilla kretsloppet och stora kretsloppet.
Lilla- från hjärtat till lungorna
Stora- från hjärtat till resten av kroppen

5. Blodkärlen är ett rörsystem, vad menas med detta?
Blodkärlen är som rör, alltså ihåliga.

6. Vad vet du om blodet?
Det är rött, rinnande och fullt med järn

7.Beskriv vad som händer om hjärtats retledningssystem blir skadat.
Man kan dö efter hjärtat inte får impulser att slå

Detta borde fan räcka för det är det man behöver veta,
jag har självklart skrivit mer än såhär men det skulle vara kul
att lämna in det här och se vad hon säger ;)

Nu orkar jag inte med skiten längre så nu ska jag duscha eftersom vi ska
få gäster ikväll.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Med tanke på var jag jobbar kan du kanske utveckla det där med hjärtat en smula:)



Kram Syster Susanne

2010-01-23 @ 12:30:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0