tillochmed helvetet framstår som paradis

Glömde att berätta om dagens irritationsmoment
som inte går att göra någonting åt. Vi har arbetstid i
skolan från 8-17. Där emellan kan lärarna göra som dom vill.

Vi har, av okänd anledning, fått för lite timmar i omvårdnad.
Detta accepteras inte av vår omvårdnadslärare, vilket
resulterar i... att min älskade, heliga fredag(där
jag, om jag får vg i eng a, har sovmorgon till 11.40
och slutar 12.40) blir helt bortkastad då hon har
lagt in en lektion på en timme och 40 minuter..
Med start kl.08.00...

Detta låter som ett riktigt i-landsproblem. Jag vet!
Men vårat schema är redan mördarschema nr.1.
Vi har den mest hatade läraren (ursäkta mina uttryck
men den känslan jag känner går tyvär inte att beskriva
på annat sätt än hat) återigen fem gånger i veckan.
Det var som ett riktigt knytnävsslag i ansiktet.
Rakt på näsbenet så hela klassen näsben knäcktes
i 10.000 bitar... Jag skojar inte.

Bortskämda snorungar... Ja, det må så vara, och
om jag kunde skulle jag skänka bort några år av
skoltiden till bättre behövande. Det skulle jag faktiskt!

Skoltrött i tvåan, känns inte som ett ovanligt fenomen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0