"på min praktik..."

Det är typ det enda jag säger till alla just nu,
shit vad tråkig jag måste vara...

Iallafall, när man är på praktik så är det helt omöjligt
att inte börja tänka på framtiden. Min framtid är, lite halvt oklar.
Jag har ingen 100% plan, men jag har självklart tankar och
önskemål. Allt jag vet är att jag ska till USA ett år, om jag får familj
och allt sånt eftersom det är många som åker dit just nu.
Iallafall, sen då? När jag kommer hem.

Jobba som reseledare ett tag? För att få resa och få erfarenheter.
Åka hem, vara hemma ett tag och flytta tillbaka till USA beroende
på hur jag trivs osv. Läsa på collage där?
Flytta till göteborg och gå socionomprogrammet?
Bli sjuksköterska och sedan vidareutbilda mig till barnmorska?
Dietist, Logoped, Sjukgymnast, Psykolog?

En annan sak jag skulle vilja bli, men det skulle kräva jobb, och massa
ytterligare utbildning eftersom jag skulle gått sam för att få bästa utgångsläget
till det yrket...

Jag är inte missnöjd med min utbildning, inte alls för som ni ser
i stycket över. Socionom,barnmorska,dietist,logoped,sjukgymnast och psykolog
är yrken som jag har behörighet efter omvårdnadsprogrammet.
Det talar bara för att jag har gjort rätt val.
Men det är klart att man tänker vilka andra utgångslägen man kunde ha haft.

Hur som helst är det ett och ett halvt år innan jag tar studenten,
jag har tid att tänka mer på det här.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0