requiem for a dream

Att den var lång vet jag inte vart jag fick det ifrån.
Den var som en vanlig film...

Först tänkte jag: ska den här vara värre en lilja 4-ever?
Men även denna film väckte mina reaktioner efteråt.
På ett sätt tror jag att lilja 4-ever är lättare för mig som aldrig
sysslat med någon form av droger (inte för att jag har sysslat
med trafficking heller men...) att sätta mig in i.
Requiem for a dream handlar ju endast om knark.
Hur knark sakta men säkert förstör 4 olika personer.

Den var rörande, de sista scenerna fick jag panik och visste
inte vad jag skulle göra. Det var en konstig film. För det är ingen
film jag rekomenderar, men ändå tycker jag att ni borde se den...

Det har blivit mycket tunga filmer nu dom här dagarna och nu
ska det bli skönt att komma till stockholm och lätta upp huvudet.

godnatt
yours truly,
Hanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0