delfin



Jag förstår inte hur man kan vilja döda ett sånt här vackert djur.
Delfiner har ju någonting. Jag älskar delfiner. Vilken liten flicka
har inte drömt om att bli delfinskötare?

Så fina, så intelligenta, så sociala.

Jag såg en artikel om the cove, en ny dokumentärfilm som
handlar om delfinslakten i en stad i Japan. Måste se den men
vet inte om jag klarar av det för de starka känslor jag får när
jag tänker på djurplågeri är helt ofattbara.

Enligt mig är djurplågeri 10x värre än människomisshandel.
Det kanske är en sjuk sak att säga, jag vet inte. Men så är det!
För ett djur har inte samma förmåga att försvara sig själv,
skaffa hjälp, förstå varför den blir straffad.
Allt jag ser framför mig är dom där stora ögonen, hos en
liten katt som litar på sin ägare och blir misshandlad. Usch!
Jag förstår verkligen inte hur man kan göra så mot något
så oskyldigt som ett litet djur.

Mänskligheten är som sagt intressant.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0