Blossom Tainton


bild från pause.se
Kan ni tro på att hon är 47 år :O?



Som sagt var hade vi föreläsning i skolan idag med ingen mindre än
Blossom Tainton. Skulle ha tagit med mig kameran men var som sagt stressad
i morse så det glömde jag helt bort.

Men iallafall, U-N-D-E-R-B-A-R föreläsning. Helt klart en ny förebild.
Hon pratade om hälsa, men hon snackade inte om det självklara som vi maler
om på våra lektioner dag ut och dag in. Utan hur man kan hitta nya perspektiv.

Hon gav exempel från sitt eget liv och bjöd verkligen på sig själv.

Vi stannade kvar efter föreläsningen och pratade lite med henne och hon
var så himla trevlig.

En sak hon sa, på ett ungefär, som verkligen fastnade var nått likande med:
"Alla är perfekta från början. Alla är perfekta efter sina egna förutsättningar,
äter du skräpmat är din kropp perfekt efter det."

Jag är väldigt dålig på att återberätta, men ni kanske förstår hur hon menar?
Och då förstår ni vad jag tyckte var så himla bra med det.

Så hädan efter tänker jag se alla människor som perfekt, istället för att ingen
kan vara perfekt. Det är så härligt med nya förebilder, tycker ni inte?

yours truly,
Hanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0