min bästa vän i hela världen




Jag har många mycket bra vänner, och jag älskar er alla.
Men min bästa vän i hela världen är Emelie Wiik.
Vi har känt varandra i 14 år och vi har haft mycket tok för oss.
Detta inlägg är tillägnat dig, min älskling <3

Mitt första minne med Emelie utspelar sig på basketplanen
utanför våra hus (vi bor grannar för dig som inte visste det) och
jag är ute och leker, vill minnas att det var vår eller sommar.
Emelie kommer från parkeringen och ger mig såpbubblor.

Ett annat minne från våra tidiga dagar var när jag var barfota
och klev på glas, det var då hon lärde mig att hoppa på ett ben.

Eftersom vi har känt varandra i 14 år är Emelie såklart som en syster
för mig och vi känner varandra utan och innan.

Vi har haft så mycket tok för oss måste jag säga, när vi sprang
runt på hela skälby och efterlös min lillebror som alltid rymde
med sin bobby car. Mamma vart jättearg för en gång hade han
och mikaela bara gått runt garaget.

Alla vintrar när vi har åkt pulka på den lilla kullen precis utanför vårat
område. Varm oboy och när vi gungade i gungorna som fanns där
förr i tiden. Minns du när jag fastnade hela tiden och du fick
hämta din pappa?

När vi vart lite äldre vart jag väldigt svartsjuk eftersom du hade
även andra vänner och ibland spenderade du mer tid med dom än med mig.
Vårat första bråk handlade däremot inte om det, det handlade om
nånting med ett hopprep, minns inte riktigt om det var att någon snodde för fort?

De senaste åren har vi tillbringat många dagar med att ta bilder,
låsats vara fulla (väldigt fint resultat), försökt vara fjortisar (utan att lyckas),
ofattbara mängder bilder på fötter (fotfetish?) och ja. Kameran var nog
vår bästa vän.

Mitt absolut bästa minne med dig kommer alltid vara kreta 2006.
Även om vi har många som är i nästan samma klass kommer
det nog aldrig finnas något som slår det.

På senaste tiden måste jag erkänna att vi har glidit ifrån varandra lite,
eller inte glidit ifrån varandra. Inte alls så, men vi har inte umgåtts lika
ofta och det är synd.

Men en sak som är så jävla härligt med dig Emelie,
är hur vi har vuxit upp med varandra, och att vi är så trygga i vår vänskap
att det inte gör något om vi inte ses på ett tag. När vi ses igen känns
det som att vi ses varje dag. Vi vet att den andra alltid kommer finnas
där vid ens sida om det väl gäller, och det behöver man inte säga, eller
skriva med ord. Det är bara den där känslan i magen som finns där.

Du är min bästa vän i hela världen Emelie,
yours truly,
Hanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0